T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / ÜNYE - Puset Polvan Ortaokulu

Etiket Sonuçları: OKULÖNCESİ EĞİTİMDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINDA MATEMATİK UYGULAMALARI

Kas

Okul Öncesi Eğitimde Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Matematik Uygulamaları

Okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarında çocuklara uygun öğrenme stratejileri ile matematik etkinliklerine ilişkin bilgi ve kavrayışlarının gelişmesi, matematiksel bilginin somutlaştırılması, etkileşimli uygulamalarla görselleştirilmesi ve çocukların matematiksel kavramları daha kolay anlamlandırmalarına ortamlar oluşturarak kavramsal beceri öğreniminin desteklenmesidir.Ayrıca okul öncesi dönem çocuklarının sayı, işlemler, cebir, geometri, ölçme ve veri analizi öğrenme alanları ile problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme temsil standartlarının öğretmenleri aracılığıyla yaparak yaşayarak deneyimlemeleri hedeflenmektedir.24 okul öncesi öğretmeni ile okul dışı öğrenme ortamlarında etkileşimli matematik uygulamaları üzerine eğitimler planlanmaktadır.Proje sürecinde uzman eğitmenler tarafından Samsun?da bulunan Sarıgazel Tabiat Parkı, Çakırlar Korusu,Kent Müzesi,Gazi İl Halk Kütüphanesi ve Alanlı Recep Asal Matematik ve Tabiat Okulu okul dışı öğrenme ortamlarında teorik ve uygulama eğitimleri yapılması planlanmaktadır. Projede karma yöntem kullanılacak olup, projeye katılan katılımcılara ?Matematiksel Gelişime İlişkin İnanışları? ölçeği, ?Okul Dışı Öğrenme ve Okul Dışı Öğrenmeyi Düzenleme Ölçeği? ve ?Kişisel Bilgi Formu? uygulanarak nicel veriler tek grup ön test ? son test karşılaştırmalı deneysel araştırma deseni kapsamında incelenecektir.Nitel veriler katılımcıların etkinlikler öncesi ve sonrasında yazdıkları okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik planların içerik analizi yapılarak incelenecektir.Diğer nitel veriler ise öğretmenlerin Eylül-Ocak 2024 tarihleri arasında okul dışı öğrenme ortamları uygulama videoları doküman analizi yöntemi ile eğitimin yaygın etkisi incelenecektir.Proje sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarında matematik uygulamalarına ilişkin bilgi ve kavrayışlarında arttırılması sağlanmaktadır.Projenin bu kapsamda alanyazında ilk çalışma olacağı dikkat çekmektedir.