T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / ÜNYE - Puset Polvan Ortaokulu

Etiket Sonuçları: ORDU MEM

Kas

Okul Öncesi Eğitimde Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Matematik Uygulamaları

Okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarında çocuklara uygun öğrenme stratejileri ile matematik etkinliklerine ilişkin bilgi ve kavrayışlarının gelişmesi, matematiksel bilginin somutlaştırılması, etkileşimli uygulamalarla görselleştirilmesi ve çocukların matematiksel kavramları daha kolay anlamlandırmalarına ortamlar oluşturarak kavramsal beceri öğreniminin desteklenmesidir.Ayrıca okul öncesi dönem çocuklarının sayı, işlemler, cebir, geometri, ölçme ve veri analizi öğrenme alanları ile problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme temsil standartlarının öğretmenleri aracılığıyla yaparak yaşayarak deneyimlemeleri hedeflenmektedir.24 okul öncesi öğretmeni ile okul dışı öğrenme ortamlarında etkileşimli matematik uygulamaları üzerine eğitimler planlanmaktadır.Proje sürecinde uzman eğitmenler tarafından Samsun?da bulunan Sarıgazel Tabiat Parkı, Çakırlar Korusu,Kent Müzesi,Gazi İl Halk Kütüphanesi ve Alanlı Recep Asal Matematik ve Tabiat Okulu okul dışı öğrenme ortamlarında teorik ve uygulama eğitimleri yapılması planlanmaktadır. Projede karma yöntem kullanılacak olup, projeye katılan katılımcılara ?Matematiksel Gelişime İlişkin İnanışları? ölçeği, ?Okul Dışı Öğrenme ve Okul Dışı Öğrenmeyi Düzenleme Ölçeği? ve ?Kişisel Bilgi Formu? uygulanarak nicel veriler tek grup ön test ? son test karşılaştırmalı deneysel araştırma deseni kapsamında incelenecektir.Nitel veriler katılımcıların etkinlikler öncesi ve sonrasında yazdıkları okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik planların içerik analizi yapılarak incelenecektir.Diğer nitel veriler ise öğretmenlerin Eylül-Ocak 2024 tarihleri arasında okul dışı öğrenme ortamları uygulama videoları doküman analizi yöntemi ile eğitimin yaygın etkisi incelenecektir.Proje sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarında matematik uygulamalarına ilişkin bilgi ve kavrayışlarında arttırılması sağlanmaktadır.Projenin bu kapsamda alanyazında ilk çalışma olacağı dikkat çekmektedir.

Eyl

As a result of our collaborative work in our project, INSECT ENCYCLOPEDIA was created by the partner schools of the project.This study was made into a collaborative product by our school's pre-school teacher, Fatma Duman, by using the CANVA, web 2 tool.

Eyl

WE APPLIED A BIOMIMICRY STUDY IN OUR INSECTS   PROJECT.BIOMIMICRY:It is an approach that imitates nature's designs and processes with the aim of creating a healthier and more sustainable world.The partner schools in the project researched biomimicry. They created a product by making models of the subject they researched. Our school's pre-school teacher, Fatma Duman, combined the biomimicry study. She combined the work with the Bookcreator tool. The work attracted the attention of the children. They were particularly interested in making many tools, inspired by the characteristics of insects.

Ağu

Transformation of Insects in the Insects eTwinning Project was brought together as a collaborative work by our school teacher Fatma Duman.In mixed teams, the transformation of insects in two teams was brought together with the write reader tool as a collaborative effort. Transformations of insects were examined from various digital contents. Visual studies were created about the transformations of insects. A sorting study was carried out with the transformations of insects using the Learning Apps Web 2 tool. Directive work was implemented regarding transformations. The transformation of different insects such as Ants, Ladybugs, Dragonflies and Butterflies attracted the attention of children, and their curiosity about nature and science increased. With this collaborative work we carried out, students developed their scientific thinking skills, knowledge of nature, manual dexterity and creativity. We would like to thank all our students for their contributions to this collaborative study.

Ağu

WE OBSERVED INSECTS IN NATURE IN OUR INSECTS ETWINING PROJECT.We observed insects in nature as a collaborative product by the project partners. We found the answers to which insects there are, which ones we cannot see, and why we can or cannot see them by observing in nature.

Ağu

FABLE WİTH CREATİVE WRİTİNG TECHNİQUE

 

In our Insects eTwining Project, we made a fable study using the creative writing technique. In the study where we worked in mixed teams, a fable was created from pictures. And a lesson was given in the fable study.

Ağu

INSECTS ETWINING PROJECT:WE HAVE A MESSAGE

 

Ağu

THE ADVENTURE OF THE ANT COLONY /Game

Ağu

INSECTS PROJECT,ACROSTİC POEM

Ağu

INSECTS CALENDER

Ağu

INSECTS ARE SINGING

Tem

I'M PLAYİNG  İN  THE  GAME  BOX

 

Tem

INSECTS, OUR STUDENT LOGOS AND ART WORKS IN OUR PROJECT

Tem

TEACHERS, PARENTS, ACADEMICS AND STUDENTS EVALUATED THE STUDIES CONDUCTED IN OUR INSECTS PROJECT.

Tem

OUR INCECTS ETWINING PROJECT OUR FINAL STUDY OUR INSECT ROBOTS

Tem

EVALUATION REPORT OF OUR INSECTS ETWINING PROJECT. The evaluation report of our project was prepared by Fatma Duman, the founder of our project and the preschool teacher of our school. In the report, she gave information about the studies and also shared the links of the implemented studies, allowing us to access the studies easily.

Tem

Our Virtual Exhibition where we exhibited the works of our project. Joint products, collaborative works, our final work... A project made with effort..

Tem

We created the studies in our Insects eTwining Project using our code. We used a wide variety of coding studies. We created a common and collaborative product as a product. Coding studies with and without a computer were applied, coding studies were carried out with bee bots and legos. Nanogram, symmetrical coding, color and number codes were used. The coding work is proof of these.At the end of our work, we received our codeweek certificate and certificate of excellence.

Tem

OUR COLLABORATIVE WORK AND STUDENT WEBINAR ON MAY 9 ETWINING DAY

In the INSECTS ETWINING PROJECT, founded by our school's pre-school teacher Fatma Duman, a student webinar was held with our students on May 9th eTwining Day. The students applied their work and the work related to the eTwining day. A charcoal work on insects was made and turned into a common product. By opening the Canva tool and combining the works. Our school teacher enabled it to become a common product. On the same day, May 9, eTwining Day, a Kahoot competition was held with the students.

Tem

Our work on e-Security in our Insects eTwining Project: *We created the e-security board of our project from our work with e-Security. The e-security board we made consisted of the importance of e-Security and messages. We gave the message of Safe Internet, Safe Future.

Tem

Kuruculuğunu okulöncesi öğretmenimiz Fatma Duman 'ın yapmış olduğu INSECTS eTwining projemizin haberi Ordu AR-GE de ayayınlanmıştır.Projemiz de oluşturduğumuz ortak ve işbirlkçi çalışmalar  final ve sanal sergiyle çalışmalar zenginleştirilmiştir.SÖzlük çalışmamızı ve Ansiklopedi çalışmalarımız sayfada yayınlanmıştır.

Haz

WITHIN THE SCOPE OF OUR INSECTS,ETWINING PROJECT, WE CREATED A CARTOON STUDY WITH OUR PROJECT PARTNERS, SCHOOLS.

Nis

INSECTS eTwinning Project Dictionary  

Our school teacher Fatma Duman contributed to the creation of the insects dictionary. Our students learned new information and words while working on the dictionary. In addition, our dictionary is not a single language, the meanings of words in different languages are provided by the project partners and the contributions of the partner schools to the project.

Nis

WE CREATED A MATHEMATICAL COLLABORATIVE PRODUCT IN OUR INSECTS PROJECT.

Nis

Insects, in our eTwining Project, a common product was created by coding by the project partners.

Nis

Nis

Insects, eTwining project,

May

nsects, eTwining Project organized a student webinar for 9 MAY ETWINING DAY. The student webinar was held in the morning and afternoon. The importance of eTwining was mentioned. The students exhibited their work. They communicated with each other. They created a message for the 9 May eTwining Day. They are doing a joint work on insects. In the student webinar held in the evening, students came together again and evaluated what they learned with web 2 tools. Finally, a Kahoot competition was held. Learning aps, wordwall and Kahoot competitions enabled us to learn with fun and get feedback from the students. We thank all our students for their contributions.

Ock

PROF.DR.CEM ÖZKAN  İLE EKOLOJİ EĞİTİMİ ANASINIFI A ŞUBESİNDE

       ANKARA ÜNİVERSİTESİ  akademisyenlerinden  sn.Prof.Dr.Cem Özkan,Anasınıfı A şubesi olarak bizlere ekoloji eğitimi verdi.Tanım ve özellikleri sunumdan öğrencilere aktardı.Öğrencilere maketleri dağıtarak onların keşfetmelerine imkan sağladı.Böceklerin etrafı hangi gözlerle bakmış olduklarını sorarak,maske takarak öğrencilerin empati kurmalarını sağladı.Arının hayatımızdaki önemini anlatan  drama çalışması uyguladık.Küplerle böcek baskı çalışması yaptık.Parmak boyası ile öğrenmiş olduğumuz böcekleri çizdik.Kartlar ile  öğrenmiş olduğumuz bilgilerden geri dönüş aldık.Kil ile kelebek çalışması uyguladık.Deney yaptık.Fen etkinliğini Sanat,aOyun,Drama,Dil etkinliği ile birleştirmiş olduğumuz verimli bir gün.Proje tabanlı öğrenme yaptık.Ve sonunda gerçek bir böceği  ,avuçlarına aldılar.Öğrencilere rozet ve katılım belgesi dağıttık.

Bu kadar yoğun temposunda bizlere ışık olan sn.Prof.Dr.CEM ÖZKANA sonsuz teşekkürler ediyoruz..

Şbt

Şbt

INSECTES ETWİNNİNG PROJECT 

Projemiz için bilgisayarsız kare karalama ,kodlama çalışmaları yaptık.

Şbt

The INSECTS project, founded by our preschool teacher, Fatma Duman, started its work in February.

Ock

LEARN MATH PROJEMİZ AVRUPA ETİKETİ İLE TAÇLANMIŞTIR.ÇOKÇA EMEK VERDİĞİM ,ÇOK DEĞERLİ PROJELERİMİZ ARASINDA YER ALDI.PROJEMİZDE YER ALAN ÖĞRENCİLERİMİ KUTLUYORUM.

Ock

Ock

eTwinning 14.Ulusal Konferans,YEĞİTEK Genel Müdürü Sn. Mustafa CANLI nın katılımlarıyla gerçekleştirildi.Konferansta çağrılı konuşmacılar,sonrasında atölyelerde Erasmus okul eğitim fırsatları,Astronomi ve Gökyüzü Etkileşimi,çocuklar için felsefe,Bibliyoterapi,Steam,Yaratıcı Drama,Yapay Zeka..konularda etkileşimli atölyeler gerçekleştirildi.

Ara

Emeğimin  sonunda....Teşekkürler Türkiye Ulusal Destek Servisi...Teşekkürler çocuklar.....Teşekkürler proje ekibim....

Ara

Okulumuz okulöncesi öğretmeni Fatma Duman Türkiye genelinde en iyi 200 projenin davet edildiği eTwinning 14.Ulusal Koferansına hem okulunu hem de Ordu ilinden tek olarak ,ilini temsil ederek konferansa davet edilmiştir.LEARN MATH eTwinning projesinde kapsamlı ve titiz çalıştıklarını aynı zamanda projemizin TÜRKİYE,İTALYA,POLONYA,LİTVANYA,ARNAVUTLUK,GÜRCÜSTAN toplam 6 ülkenin öğretmenlerinin kalite etiketi almışlardır.Projenin yenilikçi yaklaşımları ortaklar arasındaki işbirliği ve sıkı çalışmanın Türkiye genelinde enkaliteli projeler arasında yer almasını sağladı.

 

Ara

Eğlenceli  Matematik aktivitelerine devam ediyoruz.Okulumuz okulöncesi öğretmeni  Fatma Duman  2023 /2024 eğitim ve öğretim yılı içinde Matematik projesi yapacaktır.Yeni projesi için bazı çalışmaları buradan paylaşmaktadır.

Ara

ANASIFI A ŞUBESİ 4  RAKAMI ETKİNLİKLERİNİ YAPTILAR.4 RAKAMINDAN KAKTÜS HAZIRLADILAR.4 RAKAMINDAN ÇUBUK KUKLA İLGİLERİNİ ÇEKTİ.FLAMİNGO BACAĞI GİBİ 4 RAKAMI YAPMALARI ÇOK KEYİFLİYDİ.GÜZEL BİR GÜN.ÇOCUKLAR EĞLENEREK 4 RAKAMINI PEKİŞTİRDİLER...

Kas

Kuruculuğunu okulöncesi öğretmenimiz Fatma Duman ın yapmış olduğu LEARN MATH eTwinning projemiz etiket ile taçlanmıştır.Muhteşem işbirliğive ve iletişimin olduğu projemizde POLONYA,GÜRCÜSTAN,ARNAVUTLUK VE LİTVANYADAN ortaklarımız kalite etiketi almışlardır.Emeklerimizin sonunda=LEARN MATH

Tem

In our project work, our coding work was brought together as both collaborative and collaborative work. Collaborative work was gathered and brought together in the Canva tool. The work we had done in cooperation was brought together in the Wekalet tool. Great, we got our coding certificates at the end of our work. Mblock, computerized and non-computer coding studies attracted their attention.

Tem

LThe goal of the project is to know and be able to classify nature The goal of the project is to know and be able to classify nature into living and non-living.The goal of the project is to know and be able to classify nature into living and non-living.The goal of the pkkjkroject is to know and be able to classify nature into living and non-living.vintThe goal of the project is to know and be able to classify nature into living and non-living.o TheThe goal of the project is to know and be able to classify nature into living and non-living. goal of the project is to know and be able to classify natuThe goal of the project is to know and be able to classify nature into living and non-living.re into living and non-living.living and non-living.Living and non-living nature around us

The goal of the project is to know and be able to classify nature into living and non-living.Living and non-living nature around us

The goal of the project is to know and be able to classify nature into living and non-living.iving and non-living nature around us

The goal of the project is to know and be able to classify nature into living and non-living.

Tem

Learn Math eTwinning projemizde,proje çalışmalarımız 23 ortak ve 8 ülke halinde ,uygulanmıştır.Ortak,işbirlikçi,final ,proje değerlendirme ve değerlendirme raporu hazırlanmıştır.Projemizin çalışmaları Mart ayında başlayıp,Haziran ayında çalışmalar tamamlanmıştır.Projemizin yaygınlaştırma çalışmaları devam etmektedir.Projemizin yaygınlaştırma çalışmaları,Projemize özel facebook grubu,ınstagram ..yapılmaktadır.Twitter üzerinden yaygınlaştırma çalışmaları yapılmıştır.Projemiz,okul web sayfalarında,eTwinning Türkiye,yerel basın...birçok alanda tanıtım ve yaygınlaştırma çalışmaları devam etmektedir.

Haz

KURUCULUĞUNU YAPMIŞ OLDUĞUM 5/11 MATH PROJEMİZ İÇİN AVRUPA KALİTE ETİKETİ ALMANIN HAKLI GURURUNU YAŞIYORUM.

Haz

KURUCULUĞUNU FATMA DUMAN'IN YAPMIŞ OLDUĞU 5/11 MATH PROJEMİZ AVRUPA ETİKETİ İLE TAÇLANMIŞTIR.

Haz

FATMA DUMAN  CHILDREN'S GREEN NATURE PROJESİ İÇİN AVRUPA KALİTE ETİKETİ ALMIŞTIR.EMEKLERİMİZİN SONUNDA CHİLDREN'S GREEN  NATURE

Haz

SANATI ÇOCUKLARA SEVDİREN VE ÖĞRETEN  PROJEMİZ ART CHİLD AND 5A PROJEMİZDE OKULUMUZ ÖĞRETMENİ AVRUPA KALİTE ETİKETİ ALMIŞTIR.

Haz

KURUCULUĞUNU FATMA DUMAN'IN YAPMIŞ OLDUĞU CHILDREN'S GREEN NATURE PROJEMİZ AVRUPA ETİKETİ İLE TAÇLANMIŞTIR.DOĞA SEVGİSİNİ AŞILADIĞIMIZ,KAYNAKLARIN VERİMLİ KULLANILMASINI HEDEFLEDİĞİMİZ PROJEMİZ AVRUPA ETİKETİ İLE TAÇLANMIŞTIR.PROJEMİZDE AĞIRLAMIŞ OLDUĞUMUZ ,ÖĞRENCİLERİMİZE SUNUM BİLGİ VE DENEYİMLERİYLE BİZLERİ AYDINLATAN DEĞERLİ AKADEMİSYENLER.PROF.DR.ZAFER YÜCESAN VE PROF.DR.YÜKSEL ARDALIYA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ.

Haz

KURUCULUĞUNU OKULUMUZ ÖĞRETMENİ FATMA DUMANIN YAPTIĞI ART CHİLD AND 5A PROJEMİZ AVRUPA ETİKETİ İLE TAÇLANMIŞTIR.Emekle yoğrulmuş disiplinli ve öğrenmek için her fırsatı değerlendiren ekibiyle,mutlu sona ulaştık.Emeklerimizin sonunda ART CHİLD AND 5A

May

We are working on Coding in our Learn Math,eTwinning Project.

May

For the Learn Math and Living and non-living nature around us projects, Fatma Duman made a presentation on eSafety at the teacher and student webinar.

May

Our students, who took part in our project on 19/5/2023, evaluated the work done with the kahoot tool. Having fun, they were interested in the evaluation. Our first student was congratulated.

May

Okulumuz ,okulöncesi öğretmeni Fatma Duman tarafından,kurmuş olduğu LEARN MATH eTwinning projesini tanıtmak,çalışmaları aktarmak ve yaygınlaştırma çallışmasını yapmak için,12/5/2023 tarihinde  saat 20.00 da Ordu eTwinning Proje Tanıtım Günlerinde,yapmış olduğu projesinin sunumunu yapacaktır.

Nis

He created the board of our project about Geometric Shapes. We made masks from geometric shapes and made them talk. We played games with geometric shapes. It's a very enjoyable day. Our math learning journey continues.

Nis

We held our student webinar, which we held on 13/14 April, in 3 different time periods. The aim of our project was to bring all students and countries together. Our students shared their thoughts about our project in English. They shared their work. We held a wonderful webinar. All our partners and students, for their contributions we thank you.

Nis

In our Learn Math eTwinning project this month, our students will do simple addition and subtraction using objects. In our class, students made simple additions using objects. The plus and equal signs we created from the model caught their attention. students applied their work on instructional work.

Nis

We adapted it to our triangle, geometric shape boom game, which was made in the art activity. Very enjoyable moments. We integrated the game with mathematics. At the time of starting the day, the students created objects from geometric shapes with wooden toys.
His students, who had not played tangram game before, followed the game with interest. They learned our tangram study using web 2, using technology.

Mrt

Learn Math eTwinning Project

About The Project

  It is aimed that children in the basic education period do not devolop  fear of mathematics,get excited about learning mathematics,love it and devolop apositive attitude towards mathematics.Mathematics,art,drama,music,science,language activities,are combined with game activities.With this method,the permanence and creativity of learningis ensured.

Mrt

Kuruculuğunu anasınıfı öğretmenimiz Fatma Dumanın yapmış olduğu Learn Math projemiz başlamıştır.Projemizin çalışmalarından etkinliklerimizi paylaşalım.

Ara

Matematiği çocuklara eğlendirerek,yaratıcı yollarla ve materyallerle öğretiyoruz.

Haz

Okulumuz okulöncesi öğretmenimiz ,katılmış olduğu ilk eTwining projesinden AVRUPA ETİKETİ ALMIŞTIR.